Praktiske informationer

Går du med overvejelse om at prøve bueskydning, så skal du være hjerteligt velkommen til at kontakte os på proevetime@tikbue.dk. Vi holder løbende prøvetimer mandage og torsdage. Vi stiller udstyr til rådighed til prøvetimen, så du ikke selv skal ud og købe det.
Hvis du efter den prøvetime stadig er lidt usikker, så kan du tilmelde dig vore bueskole, som vi tilstræber at  afholde  4 gange om året. Her kan man få en grundlæggende introduktion til bueskydning og sikkerhed. På bueskolen stiller vi også udstyr til rådighed.
Det koster 200,- at deltage, men beløbet refunderes hvis du i forbindelse med bueskolen melder dig ind i TIK Bueskydning.

Prisen for medlemskab er:

600,-/halvår for unge under 18

700,-/halvår for alle over 18.

Der er et indmeldelsesgebyr på 50,- som betales af alle, der melder sig ind.

Når du melder dig ind, så kan du i de første 4-6 måneder leje en bue, så du ikke selv skal ud og købe udstyr. Buen vil blive placeret i et skab, og det vil kun være dig, der skyder med den. Fordelen ved leje af bue det første stykke tid er, at der løbende kan skiftes udstyr eller bue, hvis der måtte være behov for det. Når man starter op på bueskydning, så skyder startes de fleste op med en såkaldt barbue.
Der er ikke en masse “grej” på, som man skal forholde sig til. Senere bliver der monteret sigte på buen, og så hedder det en recurvebue. Der kan også monteres stabilisator på buen.
På skydebanen vil du også kunne se langbuer og compoundbuer. Langbue er en svær bue at skyde med. Compoundbuen er en meget kraftig buetype og den anbefales  ikke som begynderbue.

Link til indmeldelse: Indmeldelse

Vi skyder over 2 sæsoner. Fra ca. midt april og ca. et halvt år frem har vi vores udendørssæson, som er på Mølleholmen 9, hvor vi også har vores klubhus, som er udstyret med køkkenfaciliteter og toilet. Indendørssæsonen er på Mølleholmskolen, hvor vi skyder i kælderen. Indgang til lokalerne er ned ad trappen til venstre for hovedindgangen.

I træningstiderne har klubben har en række trænere, der hjælper nye og øvede skytter til at forbedre deres skydning. Du kan finde mere information om træningstider ved at klikke på linket -> Træningstider.

Img2011-06-27-8804

Bueskydning er også en konkurrencesport. Vi har mange skytter som deltager i stævner rundt omkring i Danmark, og flere af dem er på landsholdet, hvorfor de ofte deltager i konkurrencer i udlandet.
Det stiller lidt større krav til udstyret, som er en løbende investering. Man køber oftest en bue med noget udstyr, som man opgraderer efter behov. Det brugte udstyr kan man efterfølgende sælge til andre klubmedlemmer eller via Facebook.